Lilypie Angel and Memorial tickers
Lilypie First Birthday tickers

11 Jul 2011

XPDC Kg Bantal...Part 3

9 Julai 2011...hri yg ditunggu telah tiba...setelah bersiap2, kami pon berangkat ke KK Kg Bantal utk upacara perasmian..kat sini ramai yg terlibat, antaranya Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM), Majlis Ugama Islam Pahang (MUIP), SHAPADU dsb...

Aku, Kak Wanie, Kak Pah, Kak Ina...

Sebelum perasmian, kami pi kat bhgn ENT utk check barangan2 sume...sambil2 tu siap posing lagi tu...

                                     
Welcome..welcome...

Kak Pah, Dr Pareek, Kak Sal, Dr Sai, Kak Ina, Kak Wanie..weh, aku mane...adalah..x nampak???aku dlm monitor tulah, kan Dr Sai focus scope tu kan aku..kah3


Tiba mase aku berangkat pegi sekolah plak...

Setelah upacara perasmian, aku pon pergilah kat sekolah..budak2 ada program motivasi kat sini...so, aku n the gang, budak2 occ and physio menunggu deme abis utk jalankan aktiviti kami plak...kat sana aku screen bberapa org budak jer..sbb ada yg x datang...seorg budak telah aku dapati mengalami masalah dyslexia dan seorg lagi masalah Learning Disability (LD)..ada jugak yg alami amsalah sengau...so, cikgu mereka telah bawak mereka ke KK utk pengesahan borang Org Kurang Upaya (OKU)...


Pintu masuk ke sekolah...


Budak2 diberi ceramah motivasi beserta pengenalan tentang BLS (basic life support)


Projek ikan kanak-kanak pendidikan khas...ikan patin, ikan talapia n ikan puyu pon ado...


Kak Wanie jadik assistant aku...huhuhu


Dalam kul 12 tgahari, aku dah abis keje kat sekolah..so, aku pon pegilah tolong apa yg patut kat klinik..MasyaAllah..ramainyer org..last2 aku tolong jadi runner utk hantar pakcik makcik ke bhgn seterusnya pas abis kat bhgn aku..tup2, aku dapat referral dri ENT utk voice problem..dek kerana xde tempat utk counselling, celah2 bilik pon jadilah sebagai port aku utk wat screening n counselling..kah3...

Yg amat kesian, Kak Ina n Nona, coz org ramai dtg screening utk masalah pendengaran....kul 1tghari x abis lagi..so, aku mintak excuse nk balik utk uruskan diri dlu, sbb terdapat masalah yg x dapat aku elakkan..

Selesai urusan aku, aku pon kembali ke klinik utk tolong diorg..bile ada paed cases utk wat Play Audiometry, aku jelah yg jadik distractor..yg lawaknyer, sorg budak ni amat2 tabah utk jalani test, sampai die mengeluh sepanjang test..lame sgt testnyer..akhirnya dapat jugak result nyer..budak 2 tahun lebih wei...hihihi..

Akhirnya, dlm kul 6.30 petang, baru tutup klinik...huhuhuhu....then, kami pon mula berangkat pulang ke Aspura...on d way tu, bertembung plak dgn Dr Azlina n the gang,  diorg ckp nk pegi makan cendol kat tepi sungai sume...ape lagik, kami pong ikut jelah diorg gak..kah3...


Budak2 laki duk main lawan bola tampar...

Disaksikan oleh...


Sekumpulan kerbau yg sedang berkubang...hihihi



Cantik sungguh pemandangan tepi sungai ni..tiba2 ase nk nyanyi lagu "Menghilir di Sungai Pahang"..laalallalala..patut aku tukar..menghilir di Sg Ulu Tembeling..huhuh


Tengok bawah umah tu, ade tong banyak tu..korang ase utk ape tu???itu utk apungkan umah, just in case air sungai naik...heheheh

Setelah melantak semangkuk ABC dan beberapa keping goreng pisang, kami pon berangkat balik..yg ni betoi2 balik punyer..xde melencong dah..hehhehe

Tapi alangkah terkezutttttt nya kami, setelah sampai ke Aspura kerana ada sesuatu perkara x diingini berlaku............bersambung

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...